onsdag 2 oktober 2013

Var tog formen vägen?

Det är nu ungefär en månad kvar tills starten på Markusloppet går. Jag har varit i bättre form än någonsin tidigare och det mentala har varit riktigt bra. Jag kommer helt enkelt att klara detta.

MEN, så kom den. Som ett brev på posten hoppade förkylningen över mig. Jag var på tjänsteresa i München där jag bara hann med en liten tur på 5 km. På natten mellan tisdag och onsdag kände jag förkylningen släpa sig upp längs benet för att inta hela kroppen. På onsdagen var jag totalt övermannad. Torsdag och fredag blev sjukdagar med mycket tid i sängen, sen dess har det varit vila, VAB och vatten.



Idag, onsdag, känns dock kroppen riktigt bra. Jag mjukstartade med ett Yoga-pass över lunchen (varför har jag inte prova yoga tidiage?) och tänkte ta en kort löptur på kvällen. Sagt och gjort, det blev två varv i Pildammarna, ca 5.5 km. Det var 5.5 extremt tunga kilometrar. Var tog formen vägen?


Just nu känns 50 km galet långt bort. Jag gissar kroppen vaknar till liv snart dock och är övertygad om att jag kommer vara i toppform den 26/10 (fingers crossed). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar